گلایه فرهنگی هرمزگانی از مشکلات ثبت نام در سامانه اقدام ملی مسکن فرهنگیان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران ، یکی از فرهنگیان هرمزگانی در یادداشتی از مشکلات سامانه اقدام ملی مسکن ویژه فرهنگیان سخن گفت. متن یادداشت به این شرح است:

تغییر مدام سامانه

در ابتدا از ما خواستند با مراجعه به آدرس http://10.187.50.26:8090 اقدام به ثبت نام کنیم و مراحل مربوط به اخذ تأییدیه محل سکونت را انجام دهیم.

این کار انجام شد اما پس از مدتی اعلام شد که ثبت نام شما ملغی است و باید در سامانه maskan.medu.ir کار ثبت نام را انجام دهید.

در سامانه جدید نیز ثبت نام کردیم و پس از مشکلات استعلام و … دوباره گفتند از سامانه http://10.187.50.26:8090 پیگیر باشید.

فرم جیمی که سبز است و قرمز نشان داده شده

مدتی پس از ثبت نام در سامانه maskan.medu.ir ، اعلام شد که برای بررسی نتیجه ثبت نام به سامانه مذکور مراجعه کنید.

وارد سامانه که شدیم با این پیغام مواجه شدیم:

متقاضی تسهیلات بانک مسکن گرفته است* نتیجه بررسی فرم ج متقاضی: در حال حاضر شرایط واگذاری مسکن ندارد ( دارای سابقه مراجعه به ادارات کل راه و شهرسازی)

این درحالی است که هیچگونه تسهیلاتی نگرفته ایم، تماس با بانک مسکن هم عدم دریافت تسهیلات را تأیید کرد.

مراجعه حضوری به اداره کل راه و شهرسازی نیز موید همین نکته بود که هیچ تسهیلاتی دریافت نشده است و فرم جیم سبز است.

در آنجا گفتند «اعتراض بزنید» از ما استعلام می گیرند و ما سبز بودن فرم جیم را اعلام می کنیم.

اعتراضی که رسیدگی نشد

در سامانه اصلی اقدام ملی مسکن (متعلق به ، اعتراض به قرمز بودن فرم جیم پیشبینی شده بود اما در سامانه maskan.medu.ir تا مدت ها جایی برای اعتراض وجود نداشت.

پس از اینکه قسمتی برای اعتراض (بخوانید تکمیل مجدد فرم ثبت نام) اضافه شد، اعتراض را ثبت کردیم و سامانه کد پیگیری که ترکیبی از کد ملی و کد پرسنلی بود ارائه کرد (که تا امروز کاربرد آن مشخص نشده است!!!! )

در مرحله بعد که وارد سامانه می شدیم  مثل اینکه سامانه دچار فراموشی شده باشد و انگار هیچ اعتراضی ثبت نشده باشد. نه خبری از تاریخچه اعتراض بود و نه اثری از نتیجه اعتراض فقط همان پیغام آشنا بود و امکان ثبت اعتراض.

در دو بازه زمانی مختلف نتایج اعلام شد و باز هم فرم جیم قرمز بود. انگار به هیچکدام از اعتراضات رسیدگی نشد انگار هیچ استعلامی از اداره کل راه و شهرسازی دریافت نشد… فقط کسانی که خوش شانس بودند و از همان ابتدا سامانه فرمشان را سبز اعلام کرده بود امکان ثبت نام یافتند و دیگران ماندند و حوضشان.

انتهای پیام/

اقدام ملی مسکنمسکن فرهنگیانمعلمان ایرانهرمزگانیادداشت
نظرات (0)
افزودن نظر